آموزش کامل افزودن محصول در فروشگاه ساز باب
مهم ترین موجودیت در فروشگاه ها «محصول» می باشد و همه چیز درباره ی محصول می باشد، قالبی که انتخاب می کنید باید قالبی باشد که به موضوع فروشگاهتان بیاید، دامنه ای که انتخاب می کنید باید با محصولاتتان همخوانی داشته باشد، رنگ بندی همینطور خلاصه همه چیز حول محور کالا می باشد.
تعریف محصول شما بسیار مهم و سعی کنید این مقاله را به دقت بخوانید و هر جایی مشکل داشتید در دیدگاه های همین مقاله بپرسید.
بهترین روش تعریف محصول در فروشگاه ساز باب
گزینه هایی که برای تعریف محصول باید وارد کنید در چهار موضوع دسته بندی شده است.به عکس زیر دقت کنید.
پر کردن قسمت هایی که ستاره قرمز دارد الزامی است.
1)مشخصات اصلی
مشخصات اصلی محصول شامل موراد موارد زیر می باشد:
نام محصول *
عنوان محصولتان را اینجا وارد می کنید، بنظرم نام گذاری محصولات در سایت های مشهور مثل دی جی کالا یا هر سایتی که در حوزه ی کاری شما موفق هست را بررسی کنید و ببینید نحوه ی نام گذاری محصولاتشان چگونه است.نام محصول را بعد از انتشار عوض نکنید. این کار به شما ضربه می زند.
زیر عنوان
همان عنوان ثانویه ی محصول شما می باشد، می توانید به جای نام فارسی نام انگلیسی محصولتان را وارد کنید تا گوگل و سایر موتور های جستجو بهتر بتوانند محتوای سایت شما را درک کنند
توضیحات *
توضیحات محصول را جدی بگیرید، این قسمت حکم مذاکره کردن شما با مشتری را دارد، در اینجا میتوانید با توضیحات کامل، عکس های زیبا و واضح، لحن نگارش دلنشین و رعایت سایر موارد تاثیر گذار می توانید مشتریتان را به این نتیجه برسانید که شما قابل اطمینان هستید.همچنین با بد پر کردن می توانید مشتری را به نتیجه معکوس برسانید، اختیار با شماست.به توضیحات محصول در دیجی کالا نگاه کنید و به هیچ عنوان متن کپی شده از سایت دیگری را در توضیحات محصول نگذارید.
تصاویر
نهایتا ۲۰ عکس برای هر محصول می توان گذاشت ولی به نظر می رسد که بیشتر از ۶ و کمتر از ۳ جالب نباشد، البه بستگی به نوع محصولتان دارد.اگر امکان عکاسی حرفه ای(صنعتی) برای شما مقدور نیست سعی کنید را در جایی که نور مناسبی دارد و با پس زمینه ی سفید عکاسی کنید.حتما راجع به عکاسی صنعتی مطالعه کنید.
برای عکسهایتان وقت بگذارید چون در انتخاب مشتری تاثیر بسزایی دارد(بنظرم دیجی کالا الگوی خوبی برای عکاسی صنعتی می باشد).
باکس نوع محصول
نوع محصول خود را انتخاب کنید *
بر اساس انتخاب شما در اینجا گزینه های بعدی کمی تغییر خواهد داشت، گزینه هایی که می توانیدانتخاب کنید به شرح زیر است
- می خواهم کالای فیزیکی ثبت کنم
- می خواهم یک کالای فیزیکی با ویژگی های خاص ثبت کنم
- می خواهم یک فایل ثبت کنم
- می خواهم یک خدمت ثبت کنم
در این مقاله مورد اول و دوم که پر کاربردترین گزینه ها هستند را توضیح می دهم.
تفاوت «کالای فیزیکی» و «کالای فیزیکی با ویژگی های خاص» چیست؟
«کالای فیزیکی» یعنی کالای شما یک قیمت دارد و این کالا انواع خاصی ندارد، در مقابل «کالای فیزیکی با ویژگی های خاص» یعنی کالای شما دارای تنوع می باشد. برای درک بهتر به این مثال دقت کنید.
اگر کالای شما «کتاب» باشد، یک کالای عادی محسوب می شود که هیچ تنوعی ندارد، ولی اگر کالای شما «کفش» باشد چه؟ کفش هم سایز های مختلفی دارد و هم رنگ های مختلفی دارد. و خریدار شما باید هنگام سفارش مشخص کند چه سایزی و چه رنگی میخواهد.نکته ی جالب تر اینکه شاید کفشی که برای فروش گذاشته اید سایز 43 و ۴۴ آن قیمت بیشتری دارد یا رنگ قهوه ای آن گران تر از رنگ مشکی می باشد.نگران نباشید! ما فکر همه چیز کرده ایم.
شما با ثبت «کالا با ویژگی های خاص» می توانید برای هر تنوع محصولی یک قیمت جدا گانه و موجودی جدا گانه مشخص کنید.(مقداری پیچیدگی دارد ولی وقتی یاد گرفتید میفهمید که چقدر کار شما را آسان کرده است)برای درک بهتر می توانید بعضی از کالاهای دیجی کالا که رنگ های متفاوتی دارد را بررسی کنید می بینید با عوض کردن رنگ، قیمت آن عوض می شود.
با این کار نیاز نیست کالای خود را با چند اسم ثبت کنید فقط کافیست برای کالای خود ویژگی های خاص ثبت کنید.
اگر بخواهم بسیار ساده و خلاصه بگویم برای ثبت «صندلی چرخ دار» که رنگ مشکی آن 300 هزار تومان و رنگ سبز آن 325 هزار تومان و رنگ سفید آن 350هزار تومان است نیازی نیست که سه کالا وارد کنید با سه قیمت متفاوت، می توانید یک کالا با سه قیمت متفاوت اضافه کنید، اگر ابهام وجود داشت در دیدگاه ها بیان کنید تا پاسختان را عرض کنم
می خواهم یک کالای فیزیکی ثبت کنم
وقتی این گزینه را انتخاب کردید «قیمت» و «تخفیف» را به ریال وارد می کنید
برای تخفیف دو راه دارید «تخفیف بر اساس درصد» و «قیمت با تخفیف»